a case of the mondays.

sådärja. då är man hemma en måndag. sjuk. ja, jag är faktiskt det trots det rubriken antyder. (o hänger ni inte med så har ni inte sett office space. skärpning!).

varför är det så att jag känner mig som en fake när jag faktiskt är sjuk? o börjat tänka på allt jag har att göra på jobbet som nu blir ogjort (för ja, jag är oersättlig. i högsta grad.). kanske för att jag bloggar om det?

för de gånger jag, min omoraliska latmask, stannat hemma när jag nog egentligen klarat av att jobba har jag inte alls plågats av känslor av att vara fake. nejnej, då har jag glassat runt här o njutit av känslan av att alla andra slavar medan jag bara är.

men inte nu som sagt. skärpning säger jag och tar min aprikosa penicillintablett som är stort som ett tefat. därefter bums i säng.

gonatt.

Kommentera

