Att sätta kroppen i skamvrån.

Idag kom till jobbet, snabbt som sjutton såg jag mig runt bland Sveriges strategiska hjärntrust, insåg att jag redan segrat, o åkte hem.

Eller segrat förresten. Jag förlorade som fan på en front. Nu igen. (Igår överlistade min glassburk mig, för er som missade det på FB). Min kropp var visst inte alls redo för arbete idag. Utan betedde sig högst omoget och jag fick skämmas o ta hem den igen. Tänk att den hade mage att bete sig så illa där bland viktiga män i uniform. Pinsamt! Det enda jag kunde komma på att göra var att komma hem o lägga den i skamvrån. Ja, jag menar sängen. Sitt inte där o märk ord.

Jag är oggig idag igen, märks det eller?

Kommentera

