de svåra besluten.

ibland så blir så små beslut så stora. så svåra. och beslutsfattandet tar nanosekunder. eller sekunder. ok då, minuter. det är länge i min värld (läs mer om det här).

imorse när jag var på väg upp till kontoret med min latte i handen hade jag en lång överläggning med mig själv om huruvida jag skulle ploppa i hörlurarna till iPoden igen eller inte. jag hade ju tagit av mig dem när jag köpte latten. jag hade till och med pausat låten.

o det var nu mina banala tvångstankar fick fart. för hur skulle jag kunna stänga av iPoden utan att lyssna färdigt på låten? det vore ju en katastrof och bara tanken var ytterst ångestskapande. samtidigt ville jag faktiskt lyssna på stadsljuden. byggarkillarnas rop, fåglarnas kvitter o lastbilarnas buller. allt detta samtidigt som jag sippandes min latte blev värmd av morgonsolens strålar.

har jag nämnt att denna promenad är på ca 400 meter? bara så ni förstår digniteten av problemet.

o eftersom jag är som jag är o inte ens klarar av att strunta i att läsa färdigt en kass bok så var jag så klart tvungen att lyssna färdigt på låten. jag var t o m tvungen att stanna ute på gården o lyssna klart.

sen traskade jag in o så var världen rosig o vacker igen.

Kommentera

