what happens in london – part 2

nu har jag varit hemma ett tag. power nappat ikapp. fått mitt bagage. garvat mig igenom berättelsen om hur vi lyckades missa planet fast vi var incheckade o klara. o insett att den här resan var bara så bra som den kunde ha blivit. bäst helt enkelt.

jag orkar verkligen inte skriva allt. o allt är inte ens intressant för er. utan jag gör helt enkelt en topplista över de bästa händelserna, ögonblicken, kommentarerna. plats nr 1 är given. de övriga platserna har egentligen ingen inbördes rangordning o därmed inget nummer. ha!

1. det absolut roligaste o galnaste på resan var att vi lyckades missa planet hem. fast vi var på flygplatsen i tid. fast vi hade checkat in bagaget. fast vi hade gått igenom säkerhetskontrollen. o hur gick det till dårå? ja, det undrar vi med. vi glömde kolla gate. vi gick o shoppade istället o spånade sketchidéer på WH Smith. dissade leksakerna på Hamleys. o sen insåg jag att klockan var avgångstid. o vi löpte som gaseller genom korridorerna. men slaget var förlorat och det hela slutade i två högar på golvet som nästan dog i skrattkonvulsioner. o sen en fin walk of shame med en eskort tillbaka ut i avgångshallen. galet galet galet!

Annat bra:
favela chic – vilken klubb. i löööv!

power nap i park – helt underbart att nappa i skuggan mellan två gentlemän som passade mina saker

pimm’s på lido i hyde park – gottgottigottgott

sitta på caféer o dricka islatte o glo på folk – finns det ngt bättre än att glo? jag tror nästan inte det.

solen – solkräm o bikini i london. vem hade trott det?

promenaderna – strosa, glo, titta, fota, prata, mumsa… bara härligt!


fotograferandet – det är så roligt med en bra kamera. o så mkt roligare att fota. nackdelen är miljarders foton som måste gås igenom.

tanten som stod vid leicester square o skulle spela saxofon – alltså, allvarligt. hon svajade så mkt att hon höll på o trilla omkull. o hade inte ens börjat spela. hur gick det sen? är frågan som aldrig kommer att få ett svar eftersom vi inte stannade kvar för att betrakta spektaklet.

prata m hanna – men hur bra var inte det här då. vi fick en underbar eftermiddag ihop i hyde park, kensington gardens och som avslut fika på lido i solen. lovely!

hotelljakten på torsdagen – som slutade på ett loppigt hotell i sussex gardens. men vi var glada ändå. trots kackerlacksfällan under handfatet. det var ju iaf rena lakan. alltid ngt.

maten – jag ÄLSKAR all småmat som finns på t ex M&S. gissa vem som åt samosas varje dag? mums.

o så var det säkert mkt mer. men vem bryr sig. man kan inte komma ihåg allt. o så länge jag kommer ihåg det bästaste är jag nöjd.

Kommentera

