att lufta sig i parken.

min lägenhet har en brist. avsaknaden av balkong. detta föranleder att jag måste förflytta mig utomhus för att svalka mig, för att sola, eller för att helt enkelt bara njuta av uteliv så här på sommaren.

det närmaste som finns att tillgå är en tråkig innergård. så tråkig att den går bort. men som tur är har jag vita bergsparken som nästnärmast så där brukar jag slå mig ner. i sol ibland. i skuggan ibland.

väl i parken har jag har konstaterat att det inte bara är jag som inte har en solig balkong. utan ganska många. företrädesvis kvinnor (tips till er killar) dock. vet inte hur det kommer sig att vi kvinnor inte har balkonger men så ser slutsatsen som jag drar av min empiri ut.

men tillbaka till ämnet för det här inlägget:

det är skönt att lufta sig i parken. men jag har konstaterat att vissa tycker att det är alltför skönt. häromdagen var jag så lyckligt lottad att jag (från alltför nära håll) fick skåda en solrynkig tant då hon solade i en rent professionell anda. jag menar; jag har aldrig sett ngn sola i så konstiga positioner. till en början var jag förbryllad och nyfiken. men efter en stund blev jag blev traumatiserad för livet. för tydligen var det väldigt viktigt att precis 2 meter från mitt nylle se till att solen nådde in där where the sun won’t shine. tack för det televerket!

men: givetvis lät jag det hela inte stanna vid det. ska jag traumatiseras så ska också mina vänner traumatiseras. så helt sonika fotade jag eländet och mms:ade över det till väl valda delar av bekantskapskretsen. o genast kändes det bättre. amen.

5 thoughts on “att lufta sig i parken.

    • Haha! Jag förstod att frågan skulle komma. 🙂 Men jag kan ju inte ta ansvar för att traumatisera en hel värld… Neerå, det skulle jag skita i men jag har dessvärre raderat detta stycke nutidshistoria. Men jag lovar: ser jag tanten igen så tar jag en närbild igen.

Kommentera

