söndagsångest hej då.

eller är det kanske måndagsångest hej då jag ska säga.

för när man, som jag, är på semester har dagarna ingen betydelse. alltså behöver jag inte bekymra mig om morgondagen. underbart.

aha, söndag, tänkte jag när jag plockade upp DN från hallgolvet och kände att den var lite tjock.

aha, tänkte jag, när jag bokade biljetter till white material åt mig o lillasyster. är det söndag.

men sen kom den där andra trista ångesten: shit, jag har inte städat, tvättat, diskat, bäddat eller lagat mat på hur länge som helst.

vardagsångest: välkommen.

One thought on “söndagsångest hej då.

Kommentera

