jag o maria montazami

minns ni när maria med darr på rösten berättade om den gången hon fick veta att ”hennes” läppstift skulle sluta tillverkas. vi kunde alla ana paniken hon känt. ångesten som gripit ett tag om hennes hjärta likt en stålklo. o jag fattade ingenting. tyckte att hon var helt blåst. bombad. hur kan man få panik av att ett läppstift ska sluta tillverkas?

men nu. nu när mitt läppstift börjar ta slut o oron över att den inte längre går att köpa nu finns i mitt bröst tänker jag tillbaka på marias ångest som gick rakt igenom tv rutan. now i can sympathize. jag kan känna stålklon.

maria o jag = sisters in the lipstick jungle 4ever!

Kommentera

