mina första år.

jag hittade boken ”mina första år” i källaren igår och det passar sig väl att informera er om viktiga saker som hände under de första åren så här dagen efter min födelsedag.

spetsa öronen. ett diagnostiskt prov kan komma närsomhelst.

mina föräldrar lottade mitt namn. jag hade kunnat heta rakel. eller blanka. eller kleo. men det blev erika.

mitt första favoritord var nej. what a surprise!

i lekis (dvs. i 4-års åldern) så rättade jag en fröken när hon sade att en vitsippa var en skogstjärna under eftermiddagssamlingen. behöver jag tillägga att jag inte var the teacher’s pet?

i februari 1982 fick jag mitt livs första, och hittills enda autograf, av m. a. numminen. samlarvärde på den?

den 6:e december 1982 deklarerade jag att jag visste allt i världen. pappa visste hälften. mamma frågade jag: ”hur lite vet du?”. ödmjukhet var redan då mitt forte.

Kommentera

