om glee och glitterfittorna.

jag har precis sett säsongsstarten på glee. trots att det är så himla cheezy, så glättigt och så tillrättalagt kan jag inte låta bli att gillart.

för att balansera det hela tog jag en öl och läste det senaste briljanta inlägget på bloggen glitterfittorna: gör det du med! och om du är kvinna så känner du nog igen dig. om du är man så kan det vara dags för lite tankenötter i ämnet. read and be wiser!

läs här: sexualintrig och offentliga trakasserier

nu ska jag se vad grejen m 30 rock är. återkommer i ämnet.

2 thoughts on “om glee och glitterfittorna.

  1. läst, förstått, håller med, …… men … det är nåt… läste lite fler av hennes inlägg, hon borde kanske spara på orden lite och tydligare föra fram sin åsikt… fast det är ju bara en reflektion mitt i dimman av några öl…

    • jag håller med. ibland blir tanken lite fluffig av alla referenser. men grundtanken i texten är viktig och jag önskar att fler var medvetna om den. kanske framförallt män. kvinnorna är nog väldigt medvetna redan…

      (o apropå könsskam: som jag skrev i kommentaren på fejjan så tycker jag faktiskt att vi – båda män och kvinnor – kan behöva skämmas för vad våra könsfränder gör. om vi inte skäms, reagerar och pratar om det blir det ju aldrig uppmärksammat tänker jag…)

Kommentera

