klädutmaningen 2.0

alexandra på bloggen ”försök att inte se så snygg ut” skrev om en klädutmaning i början av oktober. via andra bloggar som hakat på blev jag nyfiken och har funderat på om det här vore ngt för mig.

men kanske måste jag shoppa klart först? hilfe hilfe. lite nya strumpor, strumpbyxor o underkläder kanske?

hur som helst är reglerna följande:

1. Inte köpa något nytt.
2. Gräva mig djupare in i mina garderober.
3. Använda alla kläder minst en gång.
4. Undvika mina nyköpa kläder.
5. Om jag absolut behöver något nytt ska jag först se om jag kan låna, byta eller köpa begagnat.

vad tror ni – vore inte det här en cool utmaning att hänga med på? jag är rätt övertygad att många av er har, som jag, en massa kläder i garderoben som vi knappt minns att vi har.

fundera på saken! det vore roligt att göra det här tillsammans med någon.

här hittar ni alexandras blogg: försök att inte se så snygg ut

det finns också en facebooksida: klädutmaningen 2.0

8 thoughts on “klädutmaningen 2.0

  1. Nema problema, ont om pengar och har väl tänkt att resa nästa år så det är spara som gäller..

    /Maria

  2. Well… jag är på. Jag har inte köpt nåt nytt sen jag blev pappaledig. typ. eller så känns det i alla fall. köpte på mig en del just i början men inte så mycket sen. så det här får det att kännas som mer världspatos än taskig ekonomi. mycket bättre:)

  3. Jag kör också. Men jag gräver inte så djupt eftersom halva min garderob är magasinerad. Men det är köpstopp som gäller.

    • vad kul! o jag kan känna att just det där med köpstoppet är som ngn slags ro som slagit rot i mig. jag har inte förstått att jag varit köphetsig, men nu inser jag att så var fallet. skönt att slippa handla liksom.

Kommentera

