latast i världshistorien?

jag är verkligen slö. därom finns inga tvivel hos mig. ni kanske tvivlar? nåja, läs vidare så kan jag garantera att även era tvivel kommer att skingras.

jag är så slö att när min vän hjördis sms:ar o frågar om jag vill följa m o dricka bubbel så vill jag så klart det. jag vill det mer än att gå och träna, vilket var originalplanen. när jag inser att jag inte längre kan boka av träningspasset (måste göras två timmar före passets start) och samtidigt vet att jag inte kan riskera en varning till (då blir träningskortet låst för bokningar i 180 dagar) så går jag till friskis o stämplar in mig, tar min biljett, fyrar av ett filmstjärneleende till den söta killen i repan, vänder på klacken och glider ut igen. o går o möter hjördis. dricker ett glas bubbel. o går sen hem.

mycket bättre än träning… men ack så slött.

4 thoughts on “latast i världshistorien?

  1. i snitt är vi inte så lata.
    jag har just kommit hem från Friskis. jag har ju inte brutit hela benet och står inte heller allra först i kön för höftledsoperation, alltså tränar jag det jag kan.
    vad sägs om att köra en bubbelrepris i morgon?

      • man kan väl upphäva deras dödsdom genom ett avlatsbrev i 100-kronorsklassen? det är inte för inte de heter Friskis&Katolikerna

  2. jag tycker det var rätt strongt att gå och hämta ut lappen och sedan dra. jag hade nog inte pallat att gå dit. då hade jag nog hellre väntat ut de 180 dagarna och väntat in de där extra gubbkilona. för jag fattar prioriteringen. fan vad kass jag är känner jag. jag måste vara världshistoriens första pappalediga jävel som går upp i vikt. alla andra promenerar och leker av sig kilona på löpande band får jag uppfattningen av.

Kommentera

