om att vakna kl 5 en söndag.

men shit pommes vad tidigt jag vaknade idag. kan kanske ha ngt att göra med att jag sov typ hela dagen igår men det är roligare att påstå att det är tidsomställningen som gjorde det. för det i sig insinuerar att jag är en pigg rackare som glatt hoppar ur sängen kl 6 varje morgon (fast numera kl 5 då). o av ngn anledning anses det vara bra o vara en pigg rackare istället för en morgontrött surtant så jag väljer att låtsas. ni är vänliga och gör det samma, tack!

vad jag gjorde är jag vaknade? somnade om så klart. ingen vettig människa går väl upp så tidigt? speciellt en söndag?

jag klev iaf upp sen när klockan ringde 7.30. och nej, det är inte ohemult tidigt. inte för en som (läs jag) ska iväg och börja sin maratonträning med ett flerhundratal andra galningar.

så vid 11 (efter en föreläsning) så blev det springa av. jag dog inte och är heller inte avskräckt. så nu ska jag ta o läsa på om hur mina löppass den kommande veckan ska se ut. under tiden mumsar jag choklad. man blir ju smal av mörk choklad. det har fredrik paulun sagt. basta.

o förresten: apropå klädutmaningen så går den. inte mer än så. det är ju sjukt ångestskapande att inte få välja sina favvokläder om morgarna. men jag kämpar på o njuter av en behaglig konsekvens av utmaningen nämligen den att jag SLIPPER shoppa. för så känns det nu. inte som att det är svårt att låta bli att handla utan skönt att inte behöva göra det. i like.

2 thoughts on “om att vakna kl 5 en söndag.

  1. Duktig du är som ska springa maraton! Litar på uppdatering om hur det går och gärna lite springtips tas tacksamt emot för en annan som ska ta upp det igen =)

    • tack, söta du! 🙂 jag är rätt nöjd m mig själv faktiskt. haha! jag har inga goda råd förutom att ta på sig en helt galen utmaning och sen prata vitt och brett om den. som jag om maratonen dårå.

Kommentera

