om att hitta till bloggen – topplistan del 2.

tidigare skrev jag om de fraser som gör att folk hittar till bloggen. det fenomenet fortsätter att vara fascinerande. veckans topplista ser ut som följer:

gruvarbetare (1) – behåller sin toppposition. tydligen är detta fortfarande ett hett ämne. kanske dock inte så mycket på just min blogg vilket förmodligen gör de stackare som hittar hit via den sökningen besvikna. förlåt mig! det är inte jag som luras, det är google.

buss till ikea (4) – hänger kvar och klättrar till och med sen senast. uppenbarligen är det fortfarande många stockholmare som vill till ikea medelst buss. jag har tröttnat på ikea-bussen och väljer numera bil via bilpool. varning ni som ska ut på vägarna söder om stockholm idag! jag ska nämligen till just ikea idag. med bil. och jag har inga medtrafikanter utan bara mottrafikanter. say no more.

räkna ner (ny) – till jul, till nyår, till sommar eller kanske till döden. vad vet jag. jag räknar ner tills imorgon. då smäller det.

självplågeri (ny) – undrar vad den som sökte på detta och kom till min blogg egentligen sökte. för det kan väl inte ha handlat om finska massöser? förmodligen lyckades jag göra även denne besökare besviken. förlåt igen!

jultomtens önskelista (ny) – helt klart en säsongsbunden sökning. och kanske ett barn som googlat detta (för vuxna skriver väl inte till jultomten?). även här har jag säkert orsakat besvikelse. vojne vojne. men detta påminner mig om att jag måste fortsätta på min önskelista. hittills har jag ju bara två saker på den. alldeles för lite. inte värt att slösa ett frimärke på det liksom.

Kommentera

