julmys med jobbet: dagen efter.

dansa på borden m slipsen runt huvudet. svetten lackar. sjunger som en gud. vickar på höfterna så där tom jones-aktigt. blinkar o flirtar. sveper en öl. kastar lystna blickar runt lokalen.

o nej. det var inte jag. utan förmodligen så slutade kvällen som beskrivet för ett flertal av de sällskap som var på samma ställe. men inte för mig.

jag åt o drack o drack o åt. o det var det godaste julbord jag någonsin ätit. vad sägs om laxpastrami. citron- och ingefärsgravad lax. äppelrökt oxkarré. glöggkokt fläskkarré. knäck. saffrans- och ingefärskokta päron.

i was in food heaven.

o till det hela drack jag ohemula mängder julmust.

sen åkte jag hem och landade i soffan innan jag sedan somnade sött i min säng.

inga obehagliga överraskningar med andra ord utan bara en härlig kväll i gott sällskap med god mat och dryck. livet när det är som bäst.

Kommentera

