om högtidsstund med almanacka. o lite om födelsedagar o namnsdagar.

snart är 2010 till ända och det innebär en högtidsstund för mig med min nya almanacka för 2011. det är ngt visst med att skriva in det där första i almanackan. i år väntade jag extra länge med att sätta igång. jag köpte almanackan redan i förra veckan men har gått och myst med tanken att jag snart ska börja skriva i den.

igår var det så dags och jag börjar alltid med att fylla i mitt namn på försättsbladet (eller vad det nu heter i en almanacka). sedan märker jag ut min egen födelsedag. det senare kan ju väcka frågor i stil med om jag har alzheimers som skriver in min egen födelsedag i min egen almanacka. och svaret är nej. det har jag inte men det är roligt att få koll på vilken veckodag jag fyller år på det kommande året (onsdag) och sedan kontemplera hur gammal jag blir. o i viss mån redan är.

dock gjorde jag en chockerande upptäckt när jag letade fram min födelsedag. hittills har namnsdagsbarnen varit regina och roy. alltid. i alla tider. men nu, nu var det ett nytt namn på min födelsedag. KEVIN.

shit. vad hände med klassnamnet regina? och roy från roy & rogers mack? ok om namnen byts ut men måste jag få KEVIN? av ngn anledning avskyr jag det namnet. jag vet inte varför men det är verkligen inte mitt favoritnamn och nu är min födelsedag besudlad med just det namnet. jag ser framför mig en snorig o uppstudsig skitunge som så klart heter KEVIN. o nu ska den där KEVIN le mot mig varje gång jag ska skriva in min egen födelsedag i min egen almanacka. fan vad taskigt!

får man byta födelsedag eller kan jag överklaga namnsdagsordningen till ngt statligt verk? hilfe hilfe…

mvh
hon med stora i-landsproblem

8 thoughts on “om högtidsstund med almanacka. o lite om födelsedagar o namnsdagar.

  1. hahaha, underbart =) jag förstår din panik. jag menar, kevin? vad ÄR det för ett namn egentligen??

    och som du vet så älskar jag också nya kalendrar och almanackor!!

    och ja, jag skriver också in min egen födelsedag. heh.

    • jess: oh, då är jag inte ensam om den konstiga åkomman. skönt! och ja, vad är KEVIN för namn egentligen? vi måste nog fråga lund! 😉

  2. Gissa om jag fick mig ett gott skratt på nyårsafton … Vinet som serverades till maten hette Kevin Acorn … den var visserligen god rapporterade johnnie 🙂

Kommentera

