jag hjärta tatuering – del 1.

jag ska tatuera mig. nångång. nånstans. och med nåt motiv.

ungerfär så långt har jag kommit med min plan att tatuera mig. inte så konkret.

jag är 99,9% säker på att jag bara vill ha text. för vad vore det för ngt annat jag skulle vilja ha? en cupcake? en stjärna? en folkabuss? en kastrull?

nej, jag kan verkligen inte se ngt annat motiv framför mig än text.

”love will tear us apart” är en het kandidat. den tyckte ngn var bitter. ja, kanske. eller sjukligt realistisk.

jag fick en ny favorit häromdagen.
”who will rescue me from this body of death”.

det är ju inte heller så muntert men så kanske jag inte heller är en sådan ärtig böna som skriver carpe diem i nacken. eller svanken.

nåja, nog om mina tats. har ni redan tatuerat er? eller kanske funderar på att göra det? tell me tell me tell me.

10 thoughts on “jag hjärta tatuering – del 1.

  1. Fyra kattassar på vänster skuldra. När jag gjorde dem var jag i övrigt fläckfri. Idag har jag så många leverfläckar på ryggen att det är svårt att skilja tatueringen från fläckarna. 🙂

  2. Har 2 och funderar på den tredje i form av någon text. Dock har jag inte riktigt kommit på vad det ska stå.

    • aha! så de andra är bilder då gissar jag? det där med text är ju lurigt. inte ska man bara komma på vad det ska stå utan också hur det ska se ut, typografiskt alltså. mycket jobbigt! 😉

  3. jag ska tatuera mig. nångång. nånstans. och med nåt motiv.

    har du varit i min hjärna och rotat? för det där låter som nåt jag skulle kunna ha skrivit. exakt. och nej, jag har inte heller kommit längre än så. först var planen att göra det under det året jag fyllde trettio. jaha, nä, men det går ju fetbort nu. får väl se om det händer i år istället då….

    • haha, skönt att jag inte är ensam om att vara en velpelle. men jag vill nog få det gjort snart. jag har en idé som jag bara inte följt upp. men snart så.
      mvh
      ms. procrastination

  4. Jag gillar verkligen dina förslag på motiv! Varför tatuera in något käckt? Livet är ju inte alltid så jävla käckt, var realistisk!

    Yes, har fyra tatueringar och den femte är på väg. Ska bara bestämma mig lite till först.

Kommentera

