dag 11 – en låt av ditt favoritband.

mitt favoritband är florence + the machine. jag älskar hennes röst. texterna. alla känslostormar. och hur bandet gör en massa galna covers på allt från beatles till beyoncé. tuba om ni är nyfikna.

och låten då. den heter ”girl with one eye” och det är också en cover och jag fullkomligen älskar den. jag menar, med textrader som denna vad annars kan en göra:

”i took a knife and cut out her eye.
i took it home and watched it wither and die.”

florence + the machine – girl with one eye

2 thoughts on “dag 11 – en låt av ditt favoritband.

  1. jag har pinsamt nog ganska nyligen ”upptäckt” (dvs börjat lyssna på, jag har ju vetat om deras existens. jag är inte helt tappad bakom en vagn!) florence + the machine. så jag är inte så insatt, men jag tokgillar dog days are over. och den här var minsann inte alls tokig, heller! ska lyssna vidare.

    • det är ju KUL att du hittat dem! jag hittade dem förra sommaren och är helt såld sen dess. älskar att sitta på tuben och jaga knasiga klipp på florence. en favorit är den där hon sjunger med i en vouges don’t let go. kolla in den!

Kommentera

