söndag = världens längsta morgon och picknick på långholmen

men oh. det här måste ha varit bästa helgen på länge. solen, våren, löften om sommar, vin, öl, vänner, kramar, lite mer sol, picknick, promenader, god mat, vårens första glass, varm sol i ansiktet, solglasögon, bio, mina nya turkosa converse gör att jag sitter här och är helt lyrisk och glad.

den här dagen började med världens längsta söndagmorgon. jag ville aldrig gå upp. typ. bara somna om igen o igen men när det vankas picknick på långholmen så kan inte ens jag låta bli att masa mig upp.

sötaste vännerna hann först till långholmen. kom o mötte mig så jag hittade rätt. o sen åt vi god picknick. nom nom på den och tack! vi solade o lekte lekar. slumrande med sköna små ljud runtikring. sen kom det lite fler folk o det blev lite vin också.

då kom jag att tänka på en sak som sades igår: när sommaren kommer tappar veckodagarna sin betydelse i meningen att under sommaren kan man njuta av god mat och god dricka i goda vänners lag vilken veckodag som helst utan att det känns konstigt, dumt eller fel. och det är ju helt sant.

o så här tänkte jag om sommaren igår:
sommar är den där känslan av att dagen och natten aldrig tar slut, av att sommaren är oändlig och samtidigt så är allt precis här och nu nu nu.

jag längtar.

6 thoughts on “söndag = världens längsta morgon och picknick på långholmen

    • ja, den är underbar… längtan längtan i kvadrat. 😀

      och ja, helgen har varit fantastisk. jag är SÅÅÅ glad för mina kära vänner som orkar med mig. haha!

Kommentera

