dag 15 – en låt som beskriver dig.

det är ju så väldigt lätt att beskriva sig själv. jojo.

beskrivning à la cv: initiativrik, bra på att ha många bollar i luften, spindeln i nätet och har ett öppet sätt.

men sigh. moving on.

beskrivning à la horoskop: den typiska jungfrun har en tjänande läggning och tycker om ordnade rutiner. jungfrun är noggrann och flitig och har sinne för detaljer. i relationer och samarbete är jungfrun pålitlig och ansvarskännande. stark integritet hör till bilden, det gör att jungfrun kan upplevas som reserverad och försynt. hjälpsamhet finns i stora må….

mooooving on. orkar inte ens läsa klart det där.

beskrivning à la kontaktannons: hej, jag är en glad tjej på 34 jordsnurr som gillar långa frukostar, långpromenader och mysiga filmkvällar i soffan.

är det inte så man ska skriva? delar ur KP och delar ur kontaktannonserna i DN. i did my best, lovar!

några fina exempel där. det är inte så lätt det här inte.

frågan är vilken av mina egenskaper som jag vill poängtera. eftersom det torde vara i princip omöjligt att hitta en låt som beskriver en person om den inte är skriven till den personen och vad jag vet har jag inte fått en serenad tillägnad mig. än.

så tills dess så får det vara den här som beskriver mig. o ja, den har varit med förut. men det struntar jag i. den beskriver så väl hur det är. hur jag är ibland. så here goes:

säkert! – dansa fastän hjärtat brister

2 thoughts on “dag 15 – en låt som beskriver dig.

Kommentera

