dag 22 – en låt du lyssnar på när du är ledsen.

jag har en hel låtlista med såna låtar, såna som passar när jag är ledsen.
o den brukar åka på lite då o då. typ söndagkväll inför måndag då ångesten inför att behöva gå tillbaka till ekorrhjulet infinner sig.

eller de stunder jag känner mig ensammast i världen och är helt övertygad om att det så kommer att förbli.

eller de gånger som jag egentligen skulle vilja dansa tills hjärtat brast men inte gör det utan ligger i sängen o tänker att jag aldrig aldrg aldrig kommer att vilja kliva upp igen (fast det gör jag ju så klart).

de dagar jag verkligen vill deppa ner mig så lyssnar jag på den här. o på hela skivan faktiskt. moll rakt igenom. perfekt för de där dagarna.

the xx – infinity

(fast ibland lyssnar jag på hela skivan bara för att den är sååå bra som imorse på bussen. där satt jag i solen och beundrade stockholm och nynnade med i moll.)

2 thoughts on “dag 22 – en låt du lyssnar på när du är ledsen.

  1. halva mitt itunes-bibliotek är depplåtar. men jag är en sucker för dom (och kan precis som du lyssna på dem även då jag inte är ledsen). så jag kan också välja och vraka.

    • jag funderar liksom på hur många happy-songs det egentligen finns som jag står ut med. eller som överhuvudtaget är av bra artister/band. inte så många tror jag… kanske en plan för en ny lista?

Kommentera

