min allra käraste systerdotter

min allra käraste systerdotter har fått ett chattkonto. vi är kompisar där.

tidigare i veckan chattade vi första gången. då var hennes andra replik, den efter ”hej”, att hon saknade mig. då ville jag bara krama henne. jag skrev att jag saknade henne också.

idag fyllde hon år. jag åkte dit och vi firade henne med tårta och sång. hon hade fått hörlurar och en mp3-spelare och ville nog egentligen inte sluta lyssna fast hon fick gäster.

när jag kom hem nu sent på kvällen och slog på datorn hade hon chattat med mig igen, i förmiddags. fast jag inte var här för jag var redan på väg till henne. till kalaset.

”när kommer du?” stod det.
”kom nu” en stund senare.

hjärtat brister lite och jag hoppas verkligen att hon vet att jag längtar efter henne också. ofta och intensivt.
min allra käraste systerdotter.

4 thoughts on “min allra käraste systerdotter

Kommentera

