planen för kvällen.

enligt mailet som låg i inboxen imorse. jag är pepp!

Torsdag 16 juni
Uppskattad total tid: 70 min
Uppskattad total sträcka: 9 km

Riktigt bra mängd idag, med 9 km totalt!!
Värm upp med lugn jogg 2km, stretching och sedan några koordinationer.
Sedan snabbdistans som är nytt för programmet och som kommer att återkomma. Så du som vill kan ha det lite som ett ”testpass” att jämföra med längre fram i programmet. Vill du inte känna test av press; tar du det bara som en vanlig snabbdistans och jämför inte!!
Vår snabbdistans blir på en runda/sträcka på runt 5km. Just snabbdistans innebär tuff fart och fort redan från start, så du ska/kan bli trött, men inte helt slut!
Du kan även köra på klocka om du inte har en 5km runda, spring då en viss tid, 26-27 minuter i lite högre fart.
Målet är att hålla klart snabbare än din halvmarafart men eftersom det är vår första ”SD” så är det bättre du hittar rätt än pressar för hårt! Om du är ovan vid att springa fortare sammanhängande och osäker på din fart; starta då lagom och öka upp när du känner att du hittat rätt. Du ska inte springa så fort att du får mjölksyra. Du kommer gå framåt i din utveckling mer om du ligger rätt än springer för fort; så tufft men inte för tufft!!
Varva ner lugnt 2km + stretch.

Annonser

2 thoughts on “planen för kvällen.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s