getting ready for vacation!!!

sådärja, första förberedelsen för den stundande semestern är klar. det innebär att jag har klickat hem böcker för min favoritsyssla nummer 1 på en semester. här ska läsas liggandes under lindar i vita bergsparken, regniga dagar då jag aldrig går upp ur sängen utan bara ligger o läser o läser, skärgårdsturer som tar ett par timmar då jag läser o ibland blickar ut över fjärdar och beundrar små sommarstugor vid vatten, kvällar då jag sitter med näsan klistrad i en bok och rätt vad det är tittar upp o ut genom fönstret o konstaterar att ja, nu blir det faktiskt mörkt om natten igen, bara för att efter ett tag upptäcka att det där mörkret inte varar så länge. oh, vad jag ska läsa.

till att börja med består menyn av detta:
norwegian wood – haruki murakami
norrtullsligan – elin wägner
the eyre affair – jasper fforde

vad läser ni under sommaren?
och har ni några tips att dela med er av?

7 thoughts on “getting ready for vacation!!!

  1. Just nu läser jag Korparna av Tomas Bannerhed och den femte årstiden av Måns Kallertoft ligger och väntar på mig, den enda deckaren jag gillar.

  2. ååh härligt! jag har börjat på murakamis men har inte kommit så långt. har haft alldeles för mycket annat skoj för mig, har inte hunnit med! plus, two words: mad men. oops.

    gillar du paul auster (min favorit)? har du läst hans fantastiska invisible? brooklyn follies? book of illusions? fler tips ges gärna. 🙂

    • haha, ja, vi får väl se hur långt jag kommer med murakami. kanske fastnar jag med alla versioner av real housewives of XX. 😀

      har faktiskt inte läst ngn auster. eftersom det visade sig att bokpaketet kommer att ta en vecka (??!!!) på sig så kanske jag skulle satsa på en auster under tiden. är det ngn speciell som jag borde börja med?

      • en vecka?! say whaaat. hmm, kanske brooklyn follies? eller invisible, min favorit. 🙂 vet du, jag blev inspirerad av dig (och det apkassa vädret) och la mig raklång i soffan med norwegian wood i eftermiddags och helt plötsligt hade jag läst 120 sidor. bara så där. nu kan jag inte släppa den! ps. damn alla bra (och mindre bra, hehehe) och beroendeframkallande teveserier!!

      • mmm, en vecka. bara för att jag skulle ha en engelsk pocket. kanske kommer den direkt från england? tack för austen-tips. ska kolla upp dem på vägen hem från jobbet.

        men oh, vad underbart att fastna så där i en bok. d e ju precis det jag ser framemot att göra. 🙂

  3. Ping: om att glömma tid och rum. « followillingly

Kommentera

