dagens rapport.

idag har jag tillbringat dagen på eriksdalsbadet med hjördis. utomhus.

där har vi pratat och läst och löst korsord och helt ohämmat glott på folk och dessutom kommenterat dem. såna är vi.

förutom att sola och simma om andra i bassängen, så klart. hjördis simmade nog om fler än jag men jag fick en tillsägelse för att jag simmade för nära mitten. det är väl en slags bedrift, not?

sen behövde vi inte roa oss själva någon längre stund för ett, något omaka par, kom snart och slog läger bredvid oss. den ene av dessa var en yngre tjej. hon pratade gärna. högt och mycket. om sin pojkvän, förstod vi efter en stund. efter ännu en stund räknade vi ut att hennes sällskap, en lite äldre kvinna, var svärmor.

och som denna yngre kvinna pratade. prat prat prat. ganska snart hade jag en god lust, och jag tror att hjördis skriver under på detta, lust att ställa mig upp och skrika: men gör SLUUUUUT då om han är så hemsk! men det gjorde jag inte. jag har, tack och lov, lite spärrar. hjördis med.

tydligen hade inte denna tjej det som trash talkade sin pojkvän helt ohämmat inför hans mor. och att svärmor, alltså mor till denne pojkvän, inte ställde sig upp o skrek det förundras jag fortfarande över. kanske var det därför hon rökte femtitusen cigaretter?

sen åkte jag hem o sov på sofflocket. o sen drack jag cava m hjördis på hjördis. o nu är det kväll.

dag två av semestern avklarad. jag är nöjd.

Kommentera

