hittills idag.

lååång frukost. numera är min frukost minst två timmar lång och avslutas alltid med att jag gör ett försök att lösa dagens korsord i DN. hittills har jag aldrig lyckats. men vad gör väl det.

fika vid nytorget, på skåningen. låtsades läsa nortullsligan medan jag drack en latte och mumsade smörgås samt tjuvlyssnade på samtalen som fördes på ömse sidor av mig. till vänster två män från göteborg som talade mycket tillgjort och tävlade i att berätta om vilka fantastiska semesterhus de varit och tittat på samt vad jobbiga deras båtsemestrar hade varit (!). till höger om mig ett yngre par. hon sur som en citron. han läsandes expressen. rätt vad det var exploderade hon och skällde ut killen. jag gick. orka sån negativ energi.

vidare mot stalands där jag gick runt och drömde om alla fina möbler, lampor, mattor. dog nästan av värmeslag (hur står de som arbetar där ut?) men lyckades i alla fall beställa string pocket som jag velat ha en längre tid nu. nästa vecka ska de hämtas och sättas upp. hurra!

väl hemma har jag plockat med tvätten. fast jag fick slita mig från wordfeud för att få det gjort. det där spelet är beroendeframkallande, to say the least.

imorgon far jag uppöver. härligt!

4 thoughts on “hittills idag.

  1. ååh skåningen! 🙂 och älska långa frukostar. det är fasicken bäst!

    låter som att du har det hur bra som helst, vännen! kram!

Kommentera

