hemma. o nu åker jag igen.

kom hem från prag i söndags. helt trasig av utebliven sömn. stökade här hemma så länge jag orkade vilket i praktiken innebar till kl 19.30. då stupade jag i säng. tydligen är jag inte gjord för två sena nätter efter varandra med dans, skratt, sprit, öl och en massa roligt prat.

det hela toppades av feber natten mellan tisdag-onsdag så den här flickan har varit sängbunden i två dagar. första dagen sov jag. sov sov sov. åt lite. sov sov sov. igår låg jag mest framför tv:n o glodde. ok då, jag sov lite då med. idag firade jag fredag genom att åka till jobbet och jobba. o vet ni: jag ville egentligen inte åka hem när det väl blev eftermiddag. jag älskar verkligen att få sitta och knåpa i lugn och ro på fredageftermiddagarna när de flesta gått hem och lugnet lagt sig.

nu är jag hemma och vänder. packar lite kläder. en bok. lite godis. o snart åker jag till stationen för att ta tåget till vässan, bussen till skultuna. där ska jag mysa med storsyster och de små. bästa bästa storasyster som finns där när jag behöver det. o tro mig, just nu behöver jag det verkligen. för mitt i resor, dans, skratt, feber o allmänt levande så har jag en virvelstorm inombords. en sån där som jag inte får styr på själv. det är där storasyster kommer in. tar vinden en stund så att jag kan tänka klart. sådär självklart som systrar gör. gissa om jag är glad för de två jag har!

som jag sa på fejjan: det här kommer att bli en fab helg, trots alla virvelvindar. i feel it in my bones.

2 thoughts on “hemma. o nu åker jag igen.

Kommentera

