peta in en pinne i brasan.

idag har jag äntligen fått hänga med bästa johanna och oskar igen. de är hemma från sin japan-resa. och oj, vad jag har saknat dem. mer än jag på nåt vis trodde. ikväll har vi suttit i en skön soffa på orangeriet, precis vid brasan, och pratat om japan. nu längtar jag efter att själv åka dit. nångång. snart kanske? eller sen. dit vill jag i alla fall.

på vägen hem, där jag gick längs norr mälarstrand, fick jag flashbacks från en promenad där för ungefär ett år sen. då var det iofs sig strålande solsken en klar, härlig höstmorgon och nu var det en mörk, kall men fortfarande så där vackert klar höstkväll. minnena styrs inte av tid på dygnet, snarare av platsen, och helt plötsligt kom minnet av den där morgonen. jag njöt av den promenaden då. ikväll var det inte riktigt lika skönt, men likväl så letade sig ett leende fram.

med lätta steg gick jag till bussen. glad över att få ha hängt med de bästa kompisarna. över det fina minnet. och florence förgyllde det hela ytterligare.

Kommentera

