apropå karma.

petra skrev om karma häromdagen. nu är det min tur. dessvärre har jag inte en lika bra punchline som petra. faktiskt ingen alls så bered er på en klagolåt utan dess like. och när ni läst klart förväntar jag mig översvallande sympatiyttringar. tack.

anade redan igår kväll men när jag vaknade inatt fanns inga tvivel. fan fan fan. urinvägsinfektion o feber. min miljonte gång fast nu är det över ett år sedan jag hade det senast. då var jag väldigt dålig, fick skäll av läkaren för att jag inte kommit tidigare och var tvungen att vara hemma i en vecka. fick en medicin som hade en märklig biverkning – min vänstra arm värkte så mkt efter varje tablett att jag ville gnaga av mig den. underbar upplevelse.

nåja, det var då. jag tar inte ut nåt i förskott. jag är inte pessimist. nej då. så kommer det inte vara den här gången. eller hur, karma?

o sen då: ett läkarbesök, som jag ska klara av på förmiddagen, brukar kräva visning av ID samt en betalning. håhåjaja, vem har glömt sin plånbok på jobbet? kan det vara jag? eller var det kanske karma som roar sig på min bekostnad? inget ID, kanske ett pass. inga pengar, förhoppningar om att fakturabetalning kan fungera. men sen då…

…det blir bättre ändå: om jag har gjort en korrekt diagnos så kommer jag att få penicillin utskriven. den hämtas på apoteket. eller vänta nu; hämtas o hämtas. riktigt så enkelt är det väl inte. det ska väl betalas också? dessvärre har jag inte tillräckligt många pantflaskor hemma. ingen stash med småmynt. däremot ett lass med euro. kan det funka kanske?

o säg inte ett ljud om gårdagens chirpy chirpy-inlägg. ok?

6 thoughts on “apropå karma.

  1. Du har mina fullaste sympatier! Lovar, hade jag bott i sthlm hade jag rusat till din undsättning om du hört av dig! Jag hoppas att du bäddar ner dig i soffan ikväll, dricker en stor kopp té och äter något gott!

    • Man oh, tack. Vad rar du är! You sure know how to pigga upp en purken Erika. 🙂

      Och jag kommer såååå att äta godis ikväll. Choklad också. För det är ju inte godis eftersom det typ är nyttigt.

      • I’ll do my best honeypie!

        Men eller hur! dessutom brukar dom ha i frukt och nötter i choklad, hade dom haft det om det var godis? Finns en god med tranbär och det är ju bara bra, så då kan det inte vara godis!

  2. men seriöst, hur synkade är inte vi?! jag har haft känning av urinvägsinfektion hela dan, så jävla drygt! pimplar tranbärsjuice för glatta livet för att få bukt med det…

    krya på dig, vännen!! ingen rolig dag alls, stackare. 😦 jag tänker på dig! kram!

    • men nej, inte du med! vänta inte med att gå till läkaren ifall tranbärsjuicen inte hjälper snart. det var det misstaget jag gjorde då förut när jag fick medicinen som fick mig att vilja gnaga av mig armen…
      hoppas att du också ska känna dig bättre snart!
      kraaam.

Kommentera

