vänner, i love you.

vissa säger att de har svårt att hitta nya vänner som vuxna. de är ofta tajta med sina vänner från barndomen. sån är inte jag. jag har inte särskilt många vänner kvar sen barndomen. ni vet såna som jag faktiskt pratar med och som jag delar information med om mitt vardagsliv. såna som jag inte bara kommunicerar med via fb.

däremot har jag en hel massa vänner som jag fått som vuxen. vissa lärde jag känna för en massa år sen o sen gick det en massa år igen o vi hördes knappt o nu har vi börjat höras igen. åka på festival. gå på konsert. vi hörs rätt ofta. o jag älskar det. o sen har jag vänner som jag känt i evigheter, som det alltid är bara att ta vid med där vi slutade senast. som jag messar när jag är i behov av prat. som messar mig när hon är i behov av prat. vi behöver inte prata med varandra varje dag, men när vi behöver stöd, eller när vi har tid att ses, då kör vi. o sen har vi alla de fantastiska vänner som jag lärt känna de senaste 2-3 åren. som jag fikar med. tränar med. dricker vin med. pratar med. skrattar med. de som har samma skruvade humor som jag. de som inte är som jag men som inspirerar mig, just för att de inte är som jag. de som jag också kan prata med om allt o inget. hitta på spontana saker med. bjuda över på middag. leka ”jag har aldrig” med. o bara vara med.

ikväll träffade jag min senaste nya vän. vi pratade. om oss själva. om fotboll. om jobb. om ligg. om fördomar. om drinkar. om allt o inget o det är bara sååå bra o roligt.

jag är innerligt glad att jag fortfarande lär känna nya människor, såna som gör att jag utvecklas. att jag ifrågasätter mig själv. o dem (för sån är jag…). som får mig att skratta tills jag gråter. att känna mig trygg. som får mig att våga. som får mig att trivas med mig själv.

alla mina vänner, ni är fantastiska o jag skulle inte kunna tänka mig att vara utan en endaste av er. tack för att ni finns.

5 thoughts on “vänner, i love you.

  1. vilket underbart inlägg! visst är ens vänner alldeles fantastiska – gamla som nya!

    och du? jag älskar det också. är så oerhört glad och tacksam att vi hittade varann igen. stora, stora kramar till dig.

    • Ja, det är fortfarande sånt som jag blir förvånad över. Alltså först att vi tappade bort varandra o sen att vi faktiskt hittade varandra igen. Underbart! 🙂

  2. Ping: julkalendern dag 3: berätta om din bästa vän. | miss universum

Kommentera

