men vad är det du dricker?

jag är nyss hemkommen från ett spinningpass. det är andra lördagen som jag går på ett spinningpass kl 10 så eftersom det heter att en gång är ingen gång, två gånger är en vana så är det numera min lördagsvana. så där ja, nu fick jag det sagt och ni alla är (återigen) informerade om vilken förträfflig människa jag är. till saken dårå.

ja, vad är det jag dricker? kan man undra.

så här är det: jag blandar sportdryck och tar med mig på passet. sorten är ingen konstig sort utan köpt på löplabbet. det är den som serveras under stockholm marathon. alltså en relativt vanlig sort. saken är den att den är gul. gul som kiss. alltså verkligen så gul. hur tänkte de som produktutvecklade den? kanske tyckte de att det var coolt. att en som dricker sånt är liksom en riktig äventyrare, en sån där som om det blev kris skulle dricka sitt eget kiss.

eller så tänkte de inte alls. jag tror på det senare och konstaterar att jag måste byta sort. för trots att det är mörkt i salen så störde vetskapen om den gula färgen mig hela passet. livet stora problem liksom.

nu duschen. eller förresten… det blir nog ett bad. varsågod för mental image.

Kommentera

