both under influence. we had divine scent.

lördag kväll. målar naglar. dricker vin. väntar på vänner. sen blev det prat prat prat. o en massa lyssnande på musik. kanske mest jag, men iaf. o sen så gick tiden sådär fort som den gör när man sitter o pratar o har det roligt o det var dags att ge sig iväg. taxin kom på två sekunder (hur ofta händer det liksom?) vilket orsakade smärre panik. men iväg kom vi. o snart var vi framme. kika runt. köpa drink. titta på folk. prata. mingla. prata. glo ohämmat. prata om folk. skratta. kvällen var bra. det enda jag saknade var dans. jag hade dans i benen.

samtal. m hög engelsman. mkt påfrestande typ. vet inte hur många gånger han upprepade ”you are such a cool girl!” när jag försökte vara lite otrevlig så han skulle gå. snacka om tvärtomeffekt. han gav sig till slut. på min kompis. som var totalt ointresserad. sen till nästa tjej. där fanns det nog intresse. jag betraktade spektaklet roat medan jag pratade med hans mycket trevligare kompis. som var halvfinsk och inte kunde ett ord finska. det var helt obegripligt för mig i mitt dåvarande tillstånd. snacka om fyllehangup. stackars kille. att han inte drog? jaja, kvällen gick. vi fortsatte prata, om musik. han gillade samma som jag. har typ aldrig hänt mig. vännerna droppade av. stället stängde. dags att åka.

sova. sova. sova.

o sen var det söndag o jag ångrade allt. allt jag drack alltså. gårdagen var en helt onödig dag. sov på soffan. sov i sängen. duschade. åt pizza. drack cola. somnade i soffan igen. planerade dagens outfit, packade jobbväskan. gick o lade mig. vaknade mitt i natten av wf-pip. orkade inte titta utan somnade om.

sen var det måndag. o jag gillade det. var glad när jag satt på bussen till jobbet o spanade ut över vintermorgonsmörka stockholm med florence i öronen. väl på jobbet var jag bara förvirrade. kändes som om jag varit borta i två veckor o inte bara över helgen. fattade inte vad jag skulle ta mig för. lät det inte stressa mig. ordnade med mail. med testanvändare. löste saker som folk kom o frågade om. o hade till slut haft skönt produktiv dag.

ikväll har jag lagat luncher o nu ska jag parkera mig i soffan med senaste avsnittet av desperate housewives o en kopp te. imorgon är det tisdag. jag längtar.

2 thoughts on “both under influence. we had divine scent.

Kommentera

