home sweet home.

sådärja. då var curacao avklarat. jag känner mig som katten på bilden ser ut. tilltufsad o lite butter. resan var fantastiskt rolig. vilka härliga kollegor jag har på jobbet som jag ska sluta på. ångrade nästan att jag sagt upp mig.

viktig statistik från resan:
antal beachvolleymatcher: 5
antal skrapsår: 2
antal myggbett: 45 st på vänstra benet samt foten. orkade inte räkna antalet på höger ben o fot.
antal piña coladas: okänt.
antal strawberry daquiris: hemligstämplat.
antal amerikanska par som är experter på livet på en all inclusive resort: för många. bry & tiff samt toddan m fru var våra favoriter.
antal tyskar i för små speedos o en kropp så insmord i solkräm att den var vit: 1.
antal pinsamma karaokeuppträdanden: 5. amerikaner. jag säger bara det. det värsta var den spontana ymca-dansen.
antal bad i havet: 14.
antal snorkelturer: 1.
antal klubbnätter: 1. på cinco. crazy ass night där en vakt stod vid grinden till parkeringen. en snubbe tog betalt (o han var INTE pratsam). en snubbe en meter från den första snubben tog biljetten som den första snubben gett mig o gav mig en ölbiljett samt en stämpel på handen. denne snubbe varnade också mina vänner som hade armbandsklockor att vara försiktiga så att de inte blev snodda. när vi kom in blev en kollega erbjuden att köpa lite röka. väl inne drack vi öl o dansade oss svettiga o en rundlagd kollega blev beundrad för sin kroppsform. jag var för smal. en galen rolig svettig natt på en reggeaton/dancehall-klubb m braiga dj:s.

låååång resa hem lör-sön. o idag har jag jobbat o resultatet är: GÄSP!

2 thoughts on “home sweet home.

  1. välkommen hem, darling! det låter verkligen som att du har haft det tokbra! 🙂 ja förutom myggbetten då kanske.

    kramen!

Kommentera

