men idioteeeerrrr!!!!

ok, jag är lite sur. bara så ni vet.

kom hem och på hallmattan ligger ett kuvert från DN. jag anar vad det är och ilsknar till redan innan jag öppnat kuvertet. bra början, not.

när jag öppnat kuvertet så bekräftas min föraning och jag blir ilsknare. det är nämligen en faktura. o jag har autogiro. förra månaden fick jag en faktura fast direkt till internetbanken. då ringde jag DN och frågade vad som pågick. ingen fara, det har blivit nåt fel. vi fixar det.

jojo. sur som en citron ringer jag kundtjänst och frågar vad som pågår. näe, vi har inget kontonummer till dig alltså kan vi inte dra några pengar. tystnad. ok, så varför finns helt plötsligt inte mitt kontonummer? svar: det vet jag inte. men jag ringde för en månad sen och då skulle det här fixas vilket alltså inte skett. nej, för vi har inte ditt kontonummer.

vilken ohjälpsam idiot.

jag är väldigt sur när jag frågar om jag bara kan ge henne kontonumret direkt eller måste jag krångla? du måste krångla. grattis! ok, så vad måste jag göra? svar: du måste fylla i en blankett. tystnad. jag frågar: så kan du skicka blanketten till mig? svar: ja.

men gaaah!
jag funderar allvarligt på att säga upp min prenumeration och skaffa SvD istället.

4 thoughts on “men idioteeeerrrr!!!!

Kommentera

