om att ligga på sofflocket och vad som görs bäst under tiden.

jag är sjuk och hemma. ont i halsen, snuvig. lite ont i örat. andfådd vid ansträngning. förutom det har jag miljarder med tankar som snurrar i huvudet. alldeles säkert tack vare boken som jag skrev om i förra inlägget.

så här är jag, liggandes på sofflocket och kämpar med att få stopp på karusellen i hjärnan samtidigt som jag försöker kurera mig från förkylningen. det görs helt klart bäst genom att sträcktitta på tv-serier.

hittills: inbetweeners, enlightened och the real housewives of atlanta. strax: homeland.

och sen: veckans avsnitt av dag på svtplay.

i’ve got my work cut out.

8 thoughts on “om att ligga på sofflocket och vad som görs bäst under tiden.

  1. Haha så du har också fastnat för fruarna i Atlanta? Blev lite glad att dom bytt ut DeShawn, hon tillförde inte så mycket i min mening men min stora fråga är – varför känner Kim och NeNe (speciellt NeNe) sådant behov av att flasha brösten hela tiden?!

    • Haha, du är way mer insatt än jag hör jag! Jag har sett tre avsnitt so far av senaste säsongen och har faktiskt redan tänkt att a) kvinnorna är så white trashiga – helt galet trots alla pengar. tydligen är inte cash = stil…b) det är väldigt mkt boobs hela tiden. Återkommer med mer analys när jag sett mer.

  2. åh men vännen, krya på dig! att tokkolla på serier är, enligt mig, bästa medicinen. 🙂

    homeland! hur mycket har du sett? den är på min must see-lista. dels för att den verkar skitbra och fått så bra kritik, och dels för att claire danes är min stora, eviga girl crush och har varit sedan jag var femton och älskade my so-called life och angela (och jordan och rickie och rayanne) mer än livet självt.

    • ps. är galet nyfiken på ann heberleins bok. ska jag läsa den? är lite rädd att den där karusellen kommer att parkera sig även i min hjärna. och där snurrar tankarna redan så det räcker…

      • det är en bra bok så jag skulle rekommendera den, absolut. trots karusellen i huvudet så är det på något vis skönt (du vet sådär som det är skönt att pilla på en sårskorpa) att se att man inte är själv. att få ord på sånt som jag inte kunnat formulera själv. jag har inte läst ut boken än, känner att jag måste ta den i etapper, annars blir det för jobbigt. men jag är glad att jag tog mod till mig och började läsa. du vågar du med!
        kram.

    • hehe, kom aldrig till homeland. började med the straits istället och fastnade. jag är en sucker för aussie-dialekten. återkommer när jag sett nåt av homeland. och jag hade också en crush på clare. mest för att hon var den där quirky-tjejen samtidigt som hon var så cool!

      • ja, exakt! jag ville vara PRECIS som hon var. och jag ville också färga håret sådär coolt rött. och hångla med jordan catalano! gudars skymning.

        jag måste nog se om min dvd-box. 🙂

      • oh, har du den boxen? sweet.

        har som sagt börjat kolla på homeland och det är galet bra. SE DET SNART!

Kommentera

