om att vara tillbaka på ruta noll.

för ett tag sen var det så här och så här.

så är det inte längre. jag är tillbaka på ruta noll. eller nej, jag är inte tillbaka på noll. däremot är jag själv igen. för första gången i mitt liv var det så att båda kände likadant, att det inte var rätt, och vi kände det samtidigt. märkligt. men skönt.

när jag åkte hem och tänkte: vad underbart att vara på väg hem. själv.

jag ville vara ensam. åka hem själv.
då var det ju inte rätt, inte sant?
nej, det var det inte. så himla galet skönt att känna det så starkt. och bara kunna släppa.

2 thoughts on “om att vara tillbaka på ruta noll.

Kommentera

