om att inte riktigt våga.

jag har inte läst ut ”jag vill inte dö, jag vill bara inte leva”. jag törs inte riktigt. när jag började läsa den så blev jag så vansinnigt tagen. kanske för att den där hopplösheten som genomsyrar boken har jag också känt. mest förut. för länge sen. men fortfarande ibland.

numera lyser solen på min balkong om kvällarna och värmer mitt ansikte. jag är frisk igen och jobbar och gillar det. jag hänger med mina vänner och trivs så himla bra. jag springer, yogar, gymmar. lagar mat. läser. är.

jag mår bra så just nu så jag vill inte dras med i den där känslan av hopplöshet igen. resten av boken får förbli oläst ett tag till. tills jag känner mig lite starkare, säkrare. så att jag vet att jag på riktigt är på en bra plats i livet. då kanske. men inte nu.

nu lyssnar jag mest på musik och just nu denna: askan är den bästa jorden.

2 thoughts on “om att inte riktigt våga.

  1. åh så härligt det låter, alltihop! och att vara tillfreds. njut, vännen! kramen.

    ps. jag har inte heller läst ut heberleins bok. inte direkt av samma anledning som du (även om jag förstår dig!) utan för att jag hamnade i fjortiskoma när jag läste the hunger games och har liksom fastnat där. men tids nog ska jag läsa ut den.

    • haha, det var ju en helt underbar anledning till att lämna det svarta och svåra vuxenlivet och ägna sig åt lite tonårsfasoner. 🙂 det ska bli spännande att höra vad du tycker om filmen.

Kommentera

