om skamlös tjuvläsning.

jag älskar de där bokaffärerna i england och usa där man kan ta sig en kaffe och sitta ner i en skön fåtölj och bläddra i affärens böcker. som barnes & nobles i NY som jag spenderade flera timmar i då när jag var där för länge länge sen.

idag bestämde jag mig för att jag skulle göra samma sak här hemma. så jag gick till den enda bokaffär som jag känner till som också huserar ett kafé, akademibokhandeln på hötorget. jag letade fram en bok jag ville läsa (se bild), rekade att det fanns lediga platser, köpte kaffe, hämtade boken, satte mig och tjuvläste helt utan att skämmas i flera timmar.

det är något med stämningen i en bokaffär. den är så… ja, vad är den? nyfiken? är det en stämning? vänlig är den i alla fall. och varm och jag trivdes som bara den. det här kommer jag att göra om. en perfekt aktivitet för en lördag eftermiddag ju.

Kommentera

