om att vara miljonär i skulder.

jag har köpt mig en ny lgh. woop wopp!

fast jag byter ö. det är lite jobbigt. men jag tröstar mig med att jag kan dränka den sorgen på min soliga balkong drickandes rosé. och jag behöver inte sitta där själv för goda bästiga vänner bor precis intill. sweet.

jag ringde rätt omgående mina vänner när jag fått veta. sen ringde jag mamma och min lillasyster. min stora syster fick ett mess. pappa vågade jag inte ringa.

igår ringde han mig, så var jag tvungen att berätta för mannen som myntade uttrycket att ”man är miljonär i skulder” när man äger en bostad. jag hade en föraning om att hans reaktion skulle vara lite som en blöt mössa. mkt riktigt. hans reaktion på det hela var: ”nu kommer jag ligga sömnlös om nätterna igen!”. jo, tjena, mannen är ju expert på positivt tänkande. tack, pappa.

tur att jag inte alls har ångest redan över hela köpet. över att ha skulder igen. tur att pappa inte bygger på den ångesten. verkligen gulligt.

den där rosén på balkongen ter sig mer och mer lockande. dränka mina sorger, jajamensan.

ps: jag är glad också. väldigt glad dessutom. jag längtar. all is not bad. true story.

ps 2: idag har jag tränat 21 dagar av 22. mina hörlurar är i hamn. nu ska jag bara klura ut vilka jag vill ha. wohoo!

5 thoughts on “om att vara miljonär i skulder.

  1. åååh grattis till nya lyan! gud vad kul! balkong och fina vänner till grannar, så härligt 🙂 hur stor? vilken ö? 🙂

    och 21 dagar av 22??! herregud mänska! sjukt duktig du är! (jag vill oxåååå.)

    och nu glömmer vi allt vad ångest heter, ok? deal! 🙂

    kramen!

  2. Glöm allt vad ångest heter och njuuut! Du har en balkong, fina vänner i närheten och lägenheten är säkert underbar =) Vilken ö blev det? =)

    • Du har alldeles rätt. Nu när det gått några dagar sen kontraktsskrivningen så har ångesten också släppt. Skönt!

      Kungsholmen blir det. Sweet!

Kommentera

