om att inte förtjäna det och new age-crap.

igår träffade jag lite kompisar för mat och öl. sen skulle vi dansa men så blev det inte. det blev mer öl. en massa prat. om rösträtt, om dödshjälp, om tjejsex (ja, det var två killar jag var ute med. så förutsägbara. sorry dudes!), om musik, om öl och en massa annat strunt. men trevligt var det. och kul när diskussionerna hettar till och alla inblandade inte tar det så vansinnigt personligt.

mindre kul var det i morse, under förmiddagen, under lunchen och under tidiga eftermiddagen. jag var ett vrak. en människospillra. så himla ovärt! jag hade inte gjort mig förtjänt av den baksmällan kan jag säga. och för mig var det helt obegripligt hur det kunde bli så illa av lite öl. en klok vän påpekade att det nog har att göra med den strikta kosthållningen jag har just nu, att kroppen inte kan hantera alkohol. kanske är det så.

hur som helst låg jag i soffan och tyckte vansinnigt synd om mig själv och roade mig med att klicka runt bland mina mobilfoton. och då hittade jag bilden nedan som jag hade tänkt att blogga om.

fotot togs på friskis och svettis där den här annonsen fanns på varje skåpdörr i omklädningsrummet. i alla fall på damernas. vad vet jag, kanske slapp männen uppmaningar om att hitta sitt hjärtas röst? jag har läst den flera gånger. först blev jag full i skratt. och sen faktiskt sur. vad är det för jävla new age-skit? trauman och blockeringar, hitta ditt sanna jag, bla bla bla. och ”diplomerad coach”; vad är det för jävla crap? sk. coacher kan ju för tusan vara livsfarliga för människor som har faktiskt trauman. speciellt som det inte finns ngn legitimation eller liknande vilket innebär att vilken klåpare som helst kan kalla sig coach. vad jag vill säga är detta: vilket förbannat skit!

det var allt.

4 thoughts on “om att inte förtjäna det och new age-crap.

  1. usch och fy för baksmälla från helvetet! hoppas du mår bättre nu! kramen.

    och kan inte annat än att hålla med: vilket jävla crap! man blir fan provocerad när man läser sånt.

    ps. vad är det för strikt kosthållning du har just nu? nyfiken. 🙂

    • jo, jag mådde bättre till kvällen men jesus vad dålig jag var. galet!

      jag äter rätt strikt 1500 kcal om dagen fördelat på sex måltider. det är väldigt proteinrikt och lite mindre kolhydrater. tydligen kan det göra att kroppen får lite fnatt när den ska bryta ner alkohol. eller lite förresten… fnatt helt enkelt.

      men nu vet jag det. lugnare med ölen och vinet framöver.

      • ah, okej! hur länge har du gjort det? hur länge ska du hålla på? (sorry, 20 frågor här, men jag är rätt besatt av sånt här just nu märker jag…)

  2. jag har väl hållit på i en månad ungefär. och tänkte fortsätta så länge det känns bra. vissa dagar struntar jag helt i det där och äter det jag har lust med men oftast så har jag inga problem att äta ”inom programmet” för det är inte så att något är förbjudet. det är bara mängderna jag har koll på.

Kommentera

