sovmorgon – my ass.

konstaterar att jag måste åka hemifrån kl 4 natten mot torsdag. dvs, ingen sovmorgon den första dagen av fyra dagars ledighet. grr.

och förutom det här bittra faktumet har jag grym ångest över att resan, som gör att jag måste stiga upp före ottan, går till finland och släkten där. alltså, jag ser framför mig hur jag kommer att behöva sitta och konversera med mina släktingar. hur min ena faster kommer att vilja nypa mig i kinderna (trots att jag numera är vuxen och har kollagenbrist och kommer att se ut som ett mongo efter varje nypning), hur jag måste prata finska 24/7, hur jag ska bo på märkliga landsortshotell, varav det ena heter typ ”hotel lumberjack” och det andra har en fredagsparty-deal som kommer med rummet, hur jag ska köra runt i södra finland utan gps men med min kära far sittandes bredvid mig med sina goda råd, hur mina släktingar kommer att truga mat hela tiden, hur jag kommer att implodera för att jag inte kommer ha en timme för mig själv på hela helgen.

som ni hör så ser jag framemot den här resan. som fan.

2 tankar på “sovmorgon – my ass.

Lämna en kommentar