men lugna ner dig lite.

rubriken är en uppmaning till mig själv. sen jag kom hem från finland har jag konstant känt mig stressad.

för att jag inte sover tillräckligt.
för att jag inte får i mig tillräckligt med mat/näring.
för att jag måste städa lägenheten för en fotografering på torsdag. så klart kommer jag inte att städa tillräckligt.
för att jag inte tränar tillräckligt.
för att jag inte är tillräckligt bra på jobbet. prestera prestera prestera.
för att jag inte har någon hobby. vad är jag för en ointressant person som inte har ngn passion, va va va?
för att jag inte ___________. ja, där kan du fylla i vad du vill. jag lovar att jag har tänkt det.

visst är jag en positiv och härlig person som verkligen valt glädjen? suck.

i alla fall: imorgon ska jag dricka vin i solen med jenny. det är jag helt säker på att jag kommer att utföra alldeles tillräckligt bra. tur att jag kan nåt.

tills dess ska jag lyssna på den här tills öronen skaver: amuse you.

Kommentera

