we are all the winners, we are all the best.

eller förresten. jag är en fucking vinnare!

men vi tar det från början. helgen började med en kort fredag. träning med carola. omoral i träningssalen när jag ba: näe, jag tänker inte göra tre till. no way josé! och ställde ner skivstången och viskade till carola: jag vägrar göra mer. jag vill ha vin. och hon ba: jag med. haha! det är faktiskt en gåta att vi överhuvudtaget genomförde passet men det gjorde vi. vi var de där som smet utan att varva ner, utan att stretcha trots att ledaren ba: det är väldigt dumt att gå utan att varva ner. utan att stretcha. det gör att muskulaturen inte återhämtar sig på ett bra vis. yada yada, tänkte vi och plockade undan våra grejer och drog. slutsats: rosé i solen kan vara en bra morot.

och även om det inte riktigt blev i solen. och inte heller blev rosé, direkt, så var det bra. vi mötte upp carolas äkta make och sen anslöt en kompis också. där satt vi och drack öl. så här såg glaset ut tomt. vsgfi.

man blir hungrig av öl. och av träning så vi traskade till ett annat ställe. där åt vi. pratade. jag drack äntligen lite rosé. och vi alla avslutade det hela med en trio som bestod av espresso, två tryfflar och rom. jisses vad rommen var god.

förmodligen var det rommen. eller solen. eller vinet. eller att vi var ett sabla roligt gäng men de andra tre fick för sig att det var läge att dra vidare. fine by me. sen bestämde de att yihaa, vi drar till cliffan. och alla tre ba: det var så länge sen jag var där. typ en massa år sen. och jag ba: jag var där för första gången förra lördagen. men wtf, let’s do it. så det gjorde vi. vi hittade en hörna som vi landade i. där satt vi och fotade lampor och flaskor. fint va?

sen blev det dans. dans dans. vin, prat, skratt. och sen åkte jag hem och sov. och snart var det lördag och jag passade på att lata mig på dagen. sova länge. äta långfrukost. kolla på tv. inte gymma. ta en tupplur och sen på kvällen var det dags för femkamp på grönan. jag mötte upp ett gäng kompisar och vi laddade med öl och shots. sen var jag dopad och när vi kom till kentucky derby-grenen så rockade jag. de där hästarna är så fina, inte sant? så jag kunde inte annat än vinna. och sen rullade det bara på.

när allt var klart så åt vi. eller i alla fall vissa. andra koncentrerade sig på att räkna poäng och om de räknade bra. wihii, jag vann! jag vann! som tur var så missade de andra att köpa en sån ful guldhatt till vinnaren. eller ännu värre: en rosa cownboyhatt. men jag var snabb som ögat och förevigade den här vinsten. jajamensan.

och sen cyklade jag hem igenom sommarnatten. över djurgårdsbron, genom diplomatstaden och sen kom jag till ladugårdsgärdet. och vet ni: det var så fint att jag var tvungen att stanna. där satt jag på min pakethållare och bara tittade på den fina fina sommarnatten. på ljuset. rymden. det gröna gräset och kaninerna som mumsade i godan ro. det doftade av sommarnatt, dagg i gräset och runt mig var det helt stilla. en helt fantastisk stund, mitt i natten, mitt i stan. jag älskar försommaren.

och idag, ja, idag har jag tränat. handlat. skrivit träningsdagbok. diskat. lagat mat. och idag är jag nöjdast med det här. heja mig och tack och adjö. jag lämnar er med dagens vinst, mitt bästa resultat på 5 km inomhus. haha.

2 thoughts on “we are all the winners, we are all the best.

  1. helger är BÄST. särskilt när man har en fin som du verkar ha haft! och du? fy fan vad bra du är! kan inte du bli min personliga tränare? tycker du ska bli det.

Kommentera

