miss universum kommer ut: jag är en målarmästare.

dagens stora nyhet: jag är en hejare på att måla! vem kunde ana det?

jag har under helgen målat taket och väggarna i vardagsrummet. alldeles själv. tejpat, målat, spillt, svurit, hejat, rollat, penslat och svurit lite igen. jag har tvättat mig hundra gånger med skrubbhandske för att få bort alla färgfläckar. men nu är det klart. taket är fint och vitt. väggarna är fina i lite lite bruten vit. nästa helg blir det dags för en fondvägg. en målad. i ngn aqua/turkos-kulör. frågan är bara vilken…

jag har en vision om en lite ljust turkos vägg, en vit soffa, min svartvita matta från IKEAs Stockholm-serie, min svarta string-pocket ovanför soffan. och sen ngt litet bord i teak eller svart till soffan och på väggen ska jag hänga min fina andy warhol-poster tillsammans med den truliga pudeln. sen kanske en lampa i mässing, typ. jag tänker mig att det hela ska andas lite funkis, förstår ni hur jag menar?

och sen får vi se om det blir mer målat. nu syns ju alla skavanker och smuts på lister och runt fönstren… så the monster of perfection har vaknat till liv. inte bra. jag måste nog måla resten med. men det hinns med sen. väl…?

One thought on “miss universum kommer ut: jag är en målarmästare.

Kommentera

