nobody said it was easy.

fredagkväll. dricker vin, har ätit mat, kollar på tv-serier.

först ut: glee, där alla gjorde slut. rachel och finn. kurt och blaine. santana och brittany. will och emma. alla. och de sjunger: nobody said it was easy. no shit. det sista sjöng de inte. det är mitt tillägg.

lite vin, lite skönsång på tv och hepp: mina tankar snurrar.

jag tänker så här: jag måste börja bli bättre på att säga nej, säga ifrån i mitt privatliv. jag måste sluta säga nej och vara så anti på jobbet. men strunt i jobbet, låt oss prata om mig. mkt roligare, not?!

exempel på tillfällen då jag inte kan säga ifrån:
– till frisören som klippt mig och för vilket jag betalade typ 700kr borde jag har sagt: jag vill nog att du mjukar upp den där linjen i nacken. vad jag sa istället: jättefint! vad jag gjorde istället: bad min bästis ta med sin sax när hon kommer och hälsar på.
– till killen som jag gillar men som inte gillar mig borde jag säga: ledsen, men jag kan inte träffa dig mer. jag gillar dig, du gillar inte mig. jag blir ledsen när vi har setts. du är nöjd med att inte ses oftare. det här är inte bra för mig. vad jag istället säger: mmm, vi hörs snart igen. vad jag istället gör: trycker bort ledsamheten och accepterar att ses om typ en vecka igen.

jag är en så vansinnigt mesig ibland. så konflikträdd. what is wrong with me? är ni också så här?

medan ni funderar på det ska jag fortsätta med att titta på tv-serier (hej verklighetsflykt!) och dricka vin (hej verklighetsflykt nr 2!).

Kommentera

