jag ba: jag vill tacka livet.

ikväll hade jag en pampering appointment på en salong. jag har sett fram emot den här tiden rätt länge och till och med drömt om hur hudvårdsterapeuten klappar och fixar med min hud. skönt helt enkelt.

när jag kommer hem efter jobbet tänker jag att jag måste äta middag. så jag äter middag. tittar på en tv-serie. måste titta klart (analt, ja lite). blir lite sen, nähä? hastar iväg på cykeln. cyklar av bara attan för det är ju pinsamt att vara sen. kommer fram.

men dit där jag cyklat finns ingen salong. inser att jag glömt min telefon. letar lite. frågar någon förbipasserande som viftar lite ner mot hantverkargatan. tittar där nere. hittar inget. cyklar runt lite planlöst och tänker att jag kommer nog att springa på det där stället.

det gjorde jag inte.

så här sitter jag med mina albinobryn och känner mig misslyckad och väntar på att salongens torpeder ska komma och knacka på. trots att jag ringt och bett om ursäkt. det var lite surt i andra änden så jag är inte säker på att jag är förlåten.

så: om jag dör ikväll vill jag bara tacka livet. du har varit bra.

Kommentera

