om karmaglaset.

härom dagen hade vi gruppmöte på jobbet och då pratade vi om stress på jobbet och vi fick göra en fin övning som hette energiglaset. övningen gick ut på att fundera på vilka saker jag gör som fyller på mitt energiglas och vilka saker jag gör som tömmer mitt energiglas. gulligt.

nu har jag en egen variant på den fina metaforen. karmaglaset! idag fyllde jag på mitt karmaglas genom att gå till återvinningen och sortera skräp. imorgon ska jag tömma ur mitt karmaglas genom att tränga mig före den irriterande tanten som kliver på vid samma busshållplats som jag. ha!

Kommentera

