julkalendern dag 2: berätta om staden du bor i.

jag bor i stockholm och det är världens bästa stad. och vet ni varför? jo, för att jag känner mig så fri här. fri att vara den jag är utan att änglas om hur jag borde vara. jag är istället.

jag har aldrig bott nånstans där jag kunnat vara jag så är. helt och fullt. och njuter.

stockholm är också världens bästa stad för att de flesta, inte alla, men de flesta, av mina riktigt bästa vänner bor här. vänner som jag lärt känna sedan jag flyttade hit. tänk om jag aldrig flyttat, hade vi känt varandra då?

sen är det inte vintergatans bästa stad och det beror på att många andra av mina bästa vänner inte bor här. inte heller någon i min familj. de borde bo här. jag vill ha dem nära mig så jag lobbar hårt för det men det går dåligt. så ibland får jag åka iväg från världens bästa stad för att träffa de jag älskar. jag gillar att göra det.

men jag gillar också att komma tillbaka till stockholm. att stiga av tåget, släppa ner axlarna, se mig omkring och titta på allt folk, känna dofterna och lukterna och andas ut och åka hem till min fina lägenhet. här är jag hemma.

5 thoughts on “julkalendern dag 2: berätta om staden du bor i.

      • ja, det borde jag. don’t get me wrong, jag älskar malmö. men jag är så fruktansvärt uttråkad just nu, på allt. inkl stan. plus, och det viktigaste, att jag har finfina vänner i sthlm som jag saknar. det hade varit härligt att vara nära er. ❤

        sen är ju sthlm vansinnigt fint dessutom. särskilt söder. sakn.

      • ja, det hade sannerligen varit härligt om du bott lite lite närmare. 🙂

        samtidigt: ibland saknar jag skåne så galet mkt och är lite avis på dig som bor i malmö som verkar så kul. gräset är grönare och allt det där…

      • jo det är väl så, det där gröna gräset.. så himla dumt, ändå.

        men saknar sthlm likväl.

        puss och kram.

Kommentera

