winter came by my bedroom today.

så här såg det ut på min gata igår när jag kom hem efter jobbet. underbara vinter, du är efterlängtad. jag älskar den dämpade tystnaden som kommer med snön, att trippa fram på stigar i snön, att barn åker pulka längs gatorna mitt i stan.
fina fina vinterstad.

Industrigatan Kungsholmen Stockholm Vinter 2012

och så här såg det ut idag vid slussen där jag stod och väntade på bussen. trappan upp till mosebacke var så vintrigt fin. för övrigt var det en mkt dålig idé att försöka ta bussen till kungsholmen. först kom ingen buss. på länge. skitlänge faktiskt. sen kom en buss och när den skulle åka iväg fastnade den i snödriva. vi, jag och några okända medresenärer, satt och fnittrade åt hur bussen till slut varken kom framåt eller bakåt. vi fick kliva av och jag retirerade till den förhatliga tunnelbanan. men vad gör det när jag fick se fina vyer. igen: älskar vintern.

IMG_1752

Kommentera

