julkalendern dag 16: berätta om hur du var när du var liten.

jag var ett nyfiket och öppet barn. påhittig och säkerligen rätt påstridig redan då. jag hade lockigt hår och såg väldans söt och snäll ut så det kom alltid fram tanter och farbröder och ville prata med mig.

jag satt gärna under matbordet hos mummi och lekte medan jag tjuvlyssnade på samtalet som pågick runt bordet. det hände att jag upprepade saker som sagts i de mest olämpliga sammanhang. jag var beviset på att även små grytor har öron.

jag tyckte om att leka ute och älskade promenaderna som mamma och pappa tog med oss på. en vandring över åsen i virsbo blev ett fullskaligt äventyr då vi studerade träd, hittade kottar och pinnar, lekte i bäcken och hoppade runt bland stenar och rötter.

det här var innan skilsmässan.

Kommentera

