julkalendern dag 20: berätta om vad du önskar dig i julklapp.

det här må låta som en klyscha men jag vill ha lugn och ro och mysiga stunder med min familj. jag vill kolla på film med syskonbarnen, gulla med dem, spela spel med vänner, sova länge om morgnarna, kanske få en frukost serverad av mamma, träna ute i dagsljuset, äta god mat, läsa en bok i godan ro, dricka goda viner, dansa och bara vara.

saker har jag så det räcker och blir över så inga fler såna. men små stunder som fylls av glädje, värme och en stillsam lyckokänsla – det vill jag ha. tack.

Kommentera

